Rzeczpospolita reklamowa
W ostatnim Uważam Rze Jacek i Michał Karnowscy przeprowadzili wywiad z
Wojciechem Reszczyńskim - dziennikarzem ale także (m.in.) założycielem
i prezesem Radia WaWa. Boję się, że odbiorcy moich tekstów i regularni
czytelnicy tego periodyku to zbiory rozdzielne także pozwoliłem sobie
przytoczyć najważniejsze tezy interlokutora przesłuchiwanego przez
znakomite dziennikarskie rodzeństwo. Oto one: "Nie przewidziałem, że
agencje reklamowe reprezentujące swoich klientów, będą prowadziły własną
politykę reklamową wspierania lewicowych, postkomunistycznych mediów" i
dalej "Agencje i reklamowe i domy mediowe tworzyli w latach 90, w
olbrzymiej większości, potomkowie tych, którzy wyjechali z Polski w roku
1968. Po upadku PRL mieli zdobytą na Zachodzie wiedzę, wykształcenie, a
także pieniądze na start oraz swoje rodzinne sympatie i fobie. Do dziś
decydują, do kogo popłyną pieniądze, a do kogo nie. Dlatego wspierają
media im bliskie a pozostałe blokują. Ale kłopot z mediami mamy
oczywiście nie tylko my. Podobnie jest w innych krajach
postkomunistycznych, W Czechach, na Słowacji, na Węgrzech. W tych
wszystkich krajach medialny kapitał zachodni, zwłaszcza niemiecki służy
utrwaleniu słabości tych państw, a nie ich wzmocnieniu. "
Mam w sumie jeden jedyny komentarz do tego co powyżej. Chciałbym by nasza branża była tak ideowa jak widzi to Wojciech Reszczyński. Litościwie pomińmy kwestie samych idei, szczególnie takich jakie rodzą się w głowie tego pana.
Mam w sumie jeden jedyny komentarz do tego co powyżej. Chciałbym by nasza branża była tak ideowa jak widzi to Wojciech Reszczyński. Litościwie pomińmy kwestie samych idei, szczególnie takich jakie rodzą się w głowie tego pana.
Komentarze
Prześlij komentarz