poniedziałek, 30 lipca 2012

Pudelek vs Plotek: zawody odwołane

Napisałem przed planowaną sprzedażą akcji przez O2 krótką notkę o ich (pożądanej) wycenie w porównaniu do obecnej kapitalizacji Agory. W świetle tego co wydarzyło się w piątek (O2 wycofało się z planowanej oferty publicznej ze względu na brak wystarczającego popytu przy oczekiwanej cenie akcji) wykres dokładnie pokazywał problem. Albo oczekiwania właścicieli odnośnie wyceny były nierealne albo rynek generalnie nie docenia obecnie biznesów z branży medialnej.  Dla każdego chyba jest jasne, że O2 ma seksowniejszy model prowadzenia biznesu niż Agora (tylko internet, nisko-kosztowa struktura). Niemniej portale z grupy gazeta.pl są wyżej w Megapanelu niż cała grupa O2. Agora ma też pokaźną liczbę wartościowych biznesów: prasę, kina, radio, outdoor. Nawet uwzględniając, że - patrząc z zewnątrz - rozwój ich działalności internetowej wygląda na robiony "mimo" posiadania tych innych aktywów a nie w "synergii" to nie widzę jak ekonomicznie udało by się uzasadnić relatywnie niedużą różnicę wyceny z grupą O2.

Być może na wycenę Agory i brak entuzjazmu co do kupna akcji O2 wpływa coś jeszcze poza spodziewanym marazmem na rynku mediowym. Pierwsze trzy miejsca w wynikach Megapanelu zajmują Google, Facebook i Youtube. Który konkretnie ma ucierpieć z powodu gorszych warunków ekonomicznych w Polsce ?

PS. Dziś zmieniłem zasady komentowania na moim blogu. Z trudem pogodziłem się, że nie każdy musi mnie kochać tudzież zgadzać się z moimi poglądami. Niemniej komentowanie w anonimowy sposób zbyt często wyzwala jakieś złe emocje, także albo może przede wszystkim u mnie :)
Także każda uwaga i komentarz mile widziane. Byle z podpisem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz